tiistai 19. elokuuta 2014

Unkari osa 2/2

Moikka, nyt on luvassa toinen postaus Unkarista! Tässä osassa kerron siis tästä ratsastuksesta yms. Keskiviikkona meitä siis tultiin hakemaan hotellilta ja sinne hevospaikkaa oli ehkä puolen tunnin ajomatka tai yli en oikein tiedä. Olimme siis Varga Tanya nimisessä paikassa, suosittelen todella paljon! Kun saavuimme perille, saimme huoneemme joka itse asiassa oli kokonainen talo. Heitimme kamat sisään ja menimme katsomaan horseshow;ia joka näytettiin aina kaksi kertaa päivässä. Oli tosi kiva show ja sain siitä ihan kivoja kuvia, itse näin kaksi niistä ihan alusta loppuun, ne oli aina samanlaisia joten loppua kohden emme sitten enää menneet niitä katsomaan.

Nämä show;t oli siis tarkoitettu vieraille jotka tulivat bussilla esim. Saksasta tai Liettuasta sinne ja viipyivät siellä siis vain vähän aikaa, eivät olleet yötä. Nuo olivat kyllä tosi kivoja ja hyvin toteutettuja. Tämän jälkeen niin söimme ja sitten vietimme aikaa parin suomalaisten kanssa jotka olivat tosi mukavia. Varga Tanyassa olisi ollut hyvä jos olisi osannut saksaa tai unkaria koska useimmat osasivat vain muutaman sanan englantia. Seuraavana aamuna meillä oli ensimmäinen ratsastus joka oli siis 2 tuntia, menin Brutus nimisellä hevosella.

Maisemat olivat todella hienoja ja näillä kahden tunnin retkillä niin pysähdyttiin aina yhdessä paikassa, missä pystyi käymään vessassa ja siellä oli tosi mukava nainen joka eli vain sillä että hänelle maksettiin vähän tippiä kun hän tarjosi Coca Colaa tai mitä lie nyt halusi juoda, ajatelkaa! Kun tultiin takaisin hevospaikkaan, niin yleensä kävimme suihkussa, söimme ja sitten saimme tehdä mitä halusimme, esim. pystyi menemään uima-altaalle uimaan.

En muista että oliko se Torstai vai Perjantai mutta jonakin päivänä kuitenkin äitini otti pedikyyrin ja hieronnan, en itse ottanut. Iltapäivällä meillä oli yksi tunti ratsastusta ja menin silloin taas Brutuksella, tällä kertaa meillä oli yksi tosi mukava mies vetäjänä, hän oli opetellut vähän suomea joten hän esim. osasi sanoa käyntiin, raviin, laukkaan. Muistaakseni hänen nimensä oli Pentikus. Illalla vietimme taas mukavaa aikaa suomalaisten kanssa.

Seuraavana päivänä meillä oli taas sama homma, aamulla kaksi tuntia ratsastusta ja iltapäivällä yksi tunti ratsastusta menin taas Brutuksella. Tämä oli kyllä tosi kiva kokemus ja suosittelen todellakin tätä paikkaa, olemme ajatelleet että menisimme ehkä uudestaan. Perjantaina tässä paikassa järjestettiin myös häät, siellä kuulemma järjestetään aina kesäisin joka viikonloppu häitä. Oli kivaa sivusilmällä seurata häitä, kun samalla vietimme viimeistä iltaa. Seuraavana aamuna lähdimme taksilla kohti lentokenttää ja kohti Suomea. Unkariin haluaisin todellakin mennä uudestaan!

Terveisin
Ellen

1. Kivat kuvat ja postaus! Toi vaan on niin kallista ettei voi kuin haveilla...

1. Kiitos :) Ja toi ridapaikka ei itseasiassa ollut niin kallis 1h ratsastusta per henkilö nii oisko ollu 12€. Majoitus ei myöskään muistaakseni ollut niin kallista, ne hinnat voi tarkemmin tsekata Varga Tanyan nettisivuilta. Mutta suosittelen todella menemään tuonne :)

2. eihän se ridapaikka, mut lennot, muut majotukset,matkavakuutukset, ruokailut... kaikilla ei oo mahiksii vaik kuinka suosittelisit!